Освен приятни изненади ще има и тежки сбогувания с любими игри
2016-а се очертава като интересна година за световната гейм индустрия. Свърши голямото чакане за някои легендарни игри, започна организирането на гейминг конвенции в не толкова добре развити в тази сфера региони.
И най-важното: устройствата за виртуална реалност започват дългоочакваното си комерсиално разпространение. Този път сме подбрали за вас няколко тенденции, които ще движат индустрията през новата година. Между тях ще намерите и няколко лични надежди за това, което би могло да се случи или трябва да стане за да бъде успешна 2016 както за бизнес гейминг средите, така и за нас - обикновените геймъри.
1. Nindendo официално ще обяви новата си конзола
Вероятност да се случи: 9/10
Последните няколко години бяха трудни за добрия стар дядо на гейм индустрията. Въпреки няколко изключителни игри за Nintendo Wii U, между които Bayonetta 2 и Super Mario Maker, последната конзола на компанията така и не успя да заинтересува феновете. Най-откровено казано - тя е финансов провал за японския гигант. 2016-та обещава ново начало за компанията. Nintedo вече разпространиха developer kit-ве за новата си конзола на редица студиа. Остава само да обявят официално съществуването на мистериозния Nintendo NX. За момента информацията около него е сравнително малка. Очаква се той да представлява мост между конзолния и мобилен гейминг, което води много специалисти до мисълта, че NX ще бъде наследник на хендхелд конзолата на компанията, 3DS, а не на домашната Wii U. Хибридният й характер дава допълнителни надежди тя да се появи в близките 1-2 години. Nintendo скоро не са правили успешния ход да пуснат едно и също заглавие за две конзоли едновременно. С наближаващото излизане на The Legend of Zelda за Wii U можем да видим именно това, както едно време The Legend of Zelda: Twilight Princess излезе и за GameCube и за Wii в началото на живота на последната конзола. Във всеки случай, 2016-та изглежда обещаваща година за Nintendo. Дано този път печалбите са и финансови, а не само престижни както предходните години.
2. Марио завладява мобилния пазар
Вероятност да се случи: 10/10
И продължаваме с Nintendo и нещо почти напълно сигурно за тяхното бъдеще. Култовият талисман на компанията - легендарния водопроводчик Марио, ще се появи за първи път на мобилните ни телефони. По този начин японците най-накрая ще осъществят няколкогодишните си мераци да разширят влиянието си и към смартфоните. Засега официалната информация гласи, че до май 2017 Nintendo ще разпространи пет различни заглавия за мобилния пазар. Няма как поне едно от тях да не е посветено на една от вечните икони на гейминга. Първото начинание на японците обаче ще е повече социална мрежа, отколкото игра. MiiTomo излиза този март и започва новата японска експанзия.
3. Геймплей кадри от Cyberpunk 2077
Вероятност да се случи: 4/10
Гейминг мастърите CD Projekt Red обявиха научно-фантастичната си игра Cyberpunk 2077 на E3 2012 с един наистина завладяващ кинематографски трейлър. Още не сме видели обаче геймплей видео от новото диамантче в портфолиото на поляците. Тази година работата по шедьовъра The Witcher 3:Wild Hunt ще приключи след излизането на втория й експанжън, Blood and Wine, очакван към средата на годината. Това ще даде възможност на всички кадри на студиото да се съсредоточат изцяло върху Cyberpunk и да извадят нови кадри от играта ако не за E3 и Gamescon, то поне за PAX Prime. Трябва официално и да отбележим нещо. Напоследък из интернет пространството се носи слухът, че Cyberpunk 2077 ще излезе тази година. "Не коментираме слухове. Искаме да споделим само, че ще издадем Cyberpunk 2077 когато сме готови с разработването й", заявиха от CD Project RED след допитване от "Стандарт". Колкото до надеждите ни за геймплей кадри, от полската компания отказаха коментар.
3. Бавен старт за виртуалната реалност
Вероятност да се случи: 7/10
Ако следите редовно "Модерни времена", вече сте прочели личното ми разочарование от стартирането на Oculus Rift. Високата цена и огромни хардуерни изисквания превръщат така чаканата технология в high-end продукт, недостъпен и непривлекателен за по-голямата част от световната популация. Масовото разпространение на VR технологиите просто няма да се случи тази година. Много от компаниите забавят датите за комерсиално разпространение, технологията все още се разработва и настройва, софтуерът и изобщо съдържанието за нея е кът. Изобщо няма да се учудим, ако технологията бъде сполетяна от следните два варианта: или ще се провали напълно както motion контролерите от преди няколко години, или ще постигне успех след 2-3 години както настоящото поколение конзоли. Това не означава, че няма да настъпи VR революция след известно време. Конкурентността при технологичните гиганти по отношение на виртуалната реалност вече е огромна. Именно това ще доведе до още по-големи иновации, спадане на цените и превръщането на този нишов продукт в любимата играчка на малки и големи.
4. Спад в цените на конзолите
Вероятност да се случи: 8/10
Конзолата на Microsoft изгуби огромен потенциален моментум още с излизането си през 2013 на цената от 500 долара. Тогава Sony се възползваха от ситуацията, пускайки хардуерно по-добрия PlayStation 4 за 400 долара. Това даде на японците голяма преднина, която достигна своя пик през 2015 г., когато беше официално обявено, че PS4 контролира над 50% от световния конзолен пазар. В началото на миналата година Microsoft се опитаха да се борят срещу тази тенденция, смъквайки цената на Xbox One на 349 долара, но Sony бързо ги последваха. В момента двете конзоли са на един и същи ценови периметър и смъкването на цените изглежда следващата логична стъпка. Да не говорим, че наближава края на това сравнително слабо конзолно поколение. А новото начало винаги се бележи от големи промоции.
5. Носталгията печели приходи
Вероятност да се случи: 7/10
Тази тенденция продължава още от миналата година. Сега не само обаче сме затрупани с римейкове, но и получаваме достъп до някои наистина антични заглавия. Но какво точно ни очаква в носталгичен план? Първо, още информация около римейка на класиката Final Fantasy VII. Не, тя няма да излезе тази година въпреки големите ни надежди. За сметка на това ще получим римейк на бащата на шутърите, Doom, и продължението на легендарното заглавие за SEGA Dreamcast - Shenmue 3. Второ, отивайте веднага в Steam и се докопайте до новия Atari пакет, в който са включени една камара заглавия за една от най-старите и успешните конзоли на всички времена. В допълнение, Xbox One и PlayStation 4 най-накрая започнаха да позволяват достъпа до заглавия от предходните поколения конзоли и дадоха зелена светлина на редица римейкове на класически игри от миналото десетилетие.
6. Изненадващи инди заглавия
Вероятност да се случи: 7/10
Още една тенденция, започнала през 2015-та с изключителната инди игричка Rocket League. Кой би предположил, че едно толкова малко заглавие с простичка идея ще бъде една от най-добрите игри на годината и една от най-продаваните за 2015-та? Rocket League напомни на милиони геймъри по света, че геймплейът е най-важното в една игра. Същото постигна и очарователната Undertale, както и уникалната LIMBO преди няколко години. И това не е краят. Време е да спрете да подценявате инди игрите. Макар те да не са толкова красиви или толкова огромни колкото по-големите им AAA братя, това не означава, че не са в пъти по-завладяващи от много мултимилионни заглавия. През 2016-та тенденцията на инди-очарованието ще продължи с пълна скорост. Помнете ми думата!
7. Краят на Konami
Вероятност да се случи: 8/10
2016-та ще е годината, когато една от най-старите издателски гейм къщи ще излезе завинаги от конзолния пазар. Честно казано, това не е точно "надежда" или "предположение". Всички последни новини около Konami водят към този логичен извод. Предположението е ограничено само откъм годината или месеца, когато ще се случи. След като Konami и любимия ни гейм режисьор Хидео Коджима приключиха по изключително грозен начин професионалните си отношение, Konami повече няма да издават легендарния франчайз Metal Gear Solid. С умирането пък на поредицата Resident Evil, която година след година успява още повече да се самозакопае в забвение, японският издател остава с една голяма игра в джоба си - Pro Evolution Soccer(PES). На този етап се знае със сигурност, че Konami планират да издадат още един PES преди края на тази година. След това вероятно ще хвърлят кърпата и ще се преориентират към създаване на продукти за аркадни и хазартни игри. Наистина настъпва края на една епоха.
8. Холограмите пристигат в хола ви
Вероятност да се случи: 5/10
Вече сме говорили за HoloLens - странния, по-различен продукт на Microsoft. За разлика от Sony, Oculus и Steam, американският технологичен гигант реши да заложи не на устройство за симулация на виртуална реалност, а за такова за добавена реалност. Миналата година на E3 за първи път беше представено демо на продукта, симулиращо игра на Minecraft в стандартна холна обстановка. Тоест, добавяне на виртуалната Minecraft среда към реалната среда на хола ви. Да, Microsoft се опитват да направят възможно наистина да защитавате дома си от орди зомбита в Plants vs. Zombies или дори(може би) да изстрелвате пилета от прозореца си в симулирана игра на Angry Birds. Устройство изглежда изключително подходящо за интериорни дизайнери, архитекти, инженери и изобщо за професии, свързани с планиране на обекти. Но естествено има няколко големи проблеми пред реализацията на тази технология. Първо, тя е в изключително ранен стадий на разработване. И второ, изглежда самото и прилагане и field of view(зона на поглед) са проблематични и крайно неудобни. Все пак се надяваме Microsoft да извадят продукта си тази година. Но ще е доста по-добре, ако го разработят до край, преди да го пуснат, за да можем да се насладим на наистина добра добавена реалност от HoloLens.
0 Коментара